top of page

KAMŠČIAI LAZDYNUOSE: AR 2025-IEJI ATNEŠ POKYČIŲ?

KAMŠČIAI LAZDYNUOSE: AR 2025-IEJI ATNEŠ POKYČIŲ?
APSAUGOS STANDARTUS KURIAME MES

APSAUGOS STANDARTUS KURIAME MES

atsisiųsti.png

Kodėl Lazdynėliai vis dar „stovi“ kamščiuose?

2024 metais prasidėjusi Vilniaus Lazdynėlių gatvės rekonstrukcija sukėlė ne tik eismo pokyčius, bet ir neišvengiamus kamščius, kurie tęsiasi iki šiol (2025-03-19). Kiekvieną rytą vairuotojams sunku ne tik išvykti iš savo kiemo, bet ir tenka iki 25 minučių stovėti spūstyse, nes beveik kilometro ilgio atkarpa nuo Erfurto iki Lietaus gatvės vis dar tvarkoma.


Kas bus atnaujinta?


Rekonstrukcijos metu planuojama atnaujinti ir pagerinti šias infrastruktūros dalis:

  • Dviračių takai – atsiras saugūs maršrutai dviratininkams.

  • Šunų aikštelė – bus sutvarkyta speciali vieta keturkojams, išlyginta danga, pakeista tvora.

  • Gatvių apšvietimas – bus modernizuoti esami šviestuvai, gerinant matomumą.

  • Pėsčiųjų takai – saugesnė aplinka pėstiesiems.

  • Vaizdo stebėjimo kameros – padidintas saugumas Lazdynėlių rajone.

Ar kamščiai – laikina problema?


Nors šiuo metu vairuotojai susiduria su dideliais eismo trikdžiais, tikimasi, kad darbų pabaiga atneš reikšmingų patobulinimų eismo organizavimui ir sumažins kamščius.

Ar rekonstrukcija atsipirks?


Nors šiuo metu vairuotojai patiria nepatogumų, ilgalaikėje perspektyvoje rekonstrukcija gali:

  • Padidinti eismo saugumą.

  • Pagerinti kelių būklę.

  • Skatinti tvaresnius transporto sprendimus (dviratininkams ir pėstiesiems).

Tačiau kyla klausimas: ar rekonstrukcijos darbai bus užbaigti laiku, ir ar jie iš tiesų padės sumažinti kamščius ateityje? Šis klausimas vis dar atviras.


Projekto tikslas


Pagal rekonstrukcijos projekto ištraukas, darbų metu siekiama:

  • Pagerinti transporto srautų pralaidumą, pritaikant jį augančiam Lazdynų rajono eismo intensyvumui.

  • Išspręsti transporto spūsčių problemas ir padidinti eismo dalyvių saugumą.

  • Mažinti neigiamą transporto poveikį aplinkai.

  • Atnaujinti apšvietimą, rekonstruoti sankryžas ir nutiesti naujus dviračių bei pėsčiųjų takus.

  • Rekonstruoti stotelių paviljonus, jei bus nustatyta, kad jų būklė prasta.


Koks poveikis gyventojams?


Statybos darbų metu gyventojai gali susidurti su tam tikrais nepatogumais, tokiais kaip:

  •  Triukšmas – jį kelia naudojama statybinė technika (buldozeriai, ekskavatoriai, savivarčiai).

  • Transporto trikdžiai – papildomos spūstys dėl darbų organizavimo.

  • Didesnis triukšmo poveikis – gali jaustis ne tik Lazdynėliuose, bet ir aplinkinėse teritorijose.


Kaip bus mažinamas neigiamas poveikis?


Siekiant sumažinti neigiamą poveikį gyventojams, taikomos šios priemonės:

  • Triukšmingų darbų planavimas – dirbama ne naktimis ir ne poilsio dienomis.

  • Laikinų triukšmo užtvarų naudojimas, jei ribiniai triukšmo lygiai viršijami.

  • Medžiagų sandėliavimas kuo toliau nuo jautrių zonų (mokyklų, gyvenamųjų namų).

Pagal higienos normas HN 33:2011, triukšmo lygis gyvenamuosiuose rajonuose neturi viršyti leistinų ribų, todėl statybos vykdytojai turės užtikrinti, kad normos nebūtų pažeistos.


Išvada


Lazdynėlių gatvės rekonstrukcija kelia laikinus nepatogumus, tačiau jos rezultatai turėtų pagerinti eismo sąlygas, padidinti saugumą ir skatinti alternatyvius keliavimo būdus. Vairuotojams lieka tik laukti darbų pabaigos ir tikėtis, kad planuoti patobulinimai pateisins lūkesčius.


Kokia įmonė atlieka darbus?


Darbus atlieka viešąjį pirkimų konkursą laimėjusi bendrovė „Gevalda“.

UAB „Gevalda“ – 2011 m. įkurta, sparčiai auganti, novatoriška įmonė, kurios veikla visoje Lietuvoje apima:

  • Transporto infrastruktūros statinių statybą ir statybos proceso valdymą.

  • Pramoninių pastatų lauko dangų bei inžinerinių tinklų įrengimą.

bottom of page